Carte: P. Howard – Orasul revolverelor mute

Cartea lui P. Howard, pe numele sau adevarat Rejto Jeno (ungur), face parte din categoria romanelor comice pe care le citesti in liceu. Imi pare rau ca am facut-o mult mai tarziu. Sunt convinsa ca acum un deceniu m-ar fi amuzat mult mai mult, dar nu mai mult decat, sa zicem, Aventurile bravului soldat Sveck a lui Jaroslav Hasek, carte la care am ras atat de mult incat mi-a dat dureri de burta in ambele dati cand am citit-o.

Dar nici Orasul revolverelor mute nu a fost rea. Actiunea este atat de alerta incat devine liniara, personajele sunt bine definite, dar doar cele principale. Restul se pierd putin si stai sa te intrebi cateodata ‘cine mai e si asta?”.

Eroul nostru este cel mai ghinionist om din lume, fapt caruia ii datoreaza numele de Belea 13. Si in ciuda blestemului pe care-l poarta, a ales meseria de hot. Se gandeste sa scape de ghinion facand schimb de identitate cu un altul. Si ce te faci cand te trezesti intr-o lume complet necunoscuta tie, in care diversi indivizi vor sa te omoare, in care ai gresit cu ceva, dar nu stii cu ce, in care ai copii, dar nu-i recunosti? Omul nostru este pus in fata unor intamplari atat de stranii si de amuzante (ex. incercand sa fuga dintr-un oras, calatoreste 3 zile cu trenul, fara apa sau mancare, pentru a-si da seama in final ca trenul mergea in jurul orasului carand diverse de la o mina la alta).

9 Responses to “Carte: P. Howard – Orasul revolverelor mute”

  1. Daca n-am citit-o eu, o pun pe lista pentru fii-miu.

  2. Recomand si “Fred Jeg Capitanul”. Cea mai buna carte de P Howard…

  3. multumesc tare…trec pe lista 🙂

  4. salut, puteti sa-mi ziceti si mie de unde pot sa fac rost de carti p.howard pe romana ?
    am o gramada pe ungureste, dar unii preteni au mici dificultati in a le citi 😉

  5. salutare! noi am gasit la tarabele de anticariat de la Universitate. Ce pot sa-ti spun este ca, atunci cand caut carti rare, gasesc pe okazii.ro. Asta daca nu ai timp sa te plimbi zilnic prin anticariate. Sper sa gasesti p. howard! 😀

  6. aeschmann Says:

    hey…o carte din copilarie…
    haioasa rau…radeam ca prostu’ de unu’ singur pe la unu noaptea…
    chiar…unde sunt verile alea din copilarie…?
    era prin anii ’70…inca mai aveam licurici in curte…
    imi e tare dor de vremurile alea…
    uneori…ignorance is bliss…
    deh…naivitate de copil…

    hai sa iti recomand o carte…
    “Corabia timpului”
    de Monica Pillat (da…pilat…nu pilung…he he he …)

    • multumesc frumos pentru recomandare. 🙂
      Faci parte fix din generatia pe care o invidiez, care a avut norocul unei copilarii pline de inocenta si puritate.
      si, da, ignorance is bliss. :):)

  7. […] nume străine. A fost mai uşor pentru Rejtő Jenő, pe vremea lui, să fie publicat sub numele de P. Howard, dând astfel impresia că este autor anglo-american. Mai nou acest obicei de a scrie sub pseudonim […]

Leave a Reply

